Loading

wait a moment

Zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing (SEM) is een van de meest kostenefficiënte manieren om een ​​doelmarkt te bereiken voor bedrijven van elke omvang. Traditionele marketing, zoals cataloguspost, vakbladen, direct mail, tv of radio, omvat passieve deelname van uw publiek en de targeting kan sterk variëren van het ene medium tot het andere.

Wat is zoekmachine marketing?

Zoekmachine marketing is een vorm van internetmarketing waarbij verkeer wordt gekocht via betaalde zoekactiviteiten. Dit verschilt duidelijk van zoekmachineoptimalisatie (SEO), het proces waarbij organisch verkeer wordt gegenereerd. Neem even de tijd en google het woord “auto”. Alle advertenties zichtbaar boven de zoekresultaten zien? Dat zijn advertenties die door een bedrijf worden betaald om verkeer te genereren. Zoeken levert een actieve, gerichte boodschap aan uw online eigendommen.

Met zoekmachine marketing kunt je zich echt concentreren op uw beoogde klanten op een manier die je nooit zou kunnen met traditionele marketing. Waarom? Omdat het de traditionele route waanzinnig duur zou zijn.

Marktanalyse: is uw product of dienst relevant?

Een goed georkestreerde pay-per-click (SEM) -campagne is de snelste en meest effectieve manier om te bepalen of uw producten en diensten zijn wat consumenten zoeken. Ze fungeren als mini-marktanalysestudies en kunnen je helpen bepalen welke wijzigingen in producten en diensten moeten worden aangebracht.

Bovendien kan Google Ads-rapportage je behoorlijk wat informatie geven om je te helpen bepalen of je wijzigingen of verbeteringen aan uw website moet aanbrengen.

Maak opnieuw verbinding met uw klanten

Met zoekmachine marketing campagnes kunt je ook weer in contact komen met die gebruikers die eerder uw website hebben bezocht of op uw site hebben gekocht. Dit wordt retargeting of remarketing genoemd, en in veel gevallen moeten potentiële klanten een advertentie meerdere keren zien voordat ze actie ondernemen en een aankoopbeslissing nemen. Retargeting-doelgroepen zijn diegenen die al interesse hebben getoond in uw producten en services (dat wil zeggen dat ze uw site al hebben bezocht) en als je ze opnieuw target en een andere advertentie laat zien, geeft je ze een herinnering die de kans vergroot dat ze uw site opnieuw bezoeken. en mogelijk een aankoop doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *